Thursday, January 10, 2013

Berat oh Berat !!!


nerves x bile berat korang mcm nie hehhehehehe

haaaa bile cakap pasal berat badan noe mmg semua org akan jadi stress bile pk berat badan masing2 lagi2 bile berat tue naek.. xpun org ckp mcm ni kat kite :
"aku tengok ko skang nie dah laen la"...
"ape yang dah laen,, aku rase mcm bese jer"  
" xda la aku tgk skang dah GEMUK"
" errrrrr yeke??? " smbil tue buat muke blurrrrrr
arghhhhhhhh mmg tesion la bile org cakap mcm tue kat kite..ko boleh xnak kuar rumah nk dok je dalam rumah senyap2 hehehehhe

tapi ape pun yg berlaku ni pun atas pengalaman aku sendiri hehehe,, tp kadang faktor badan kite naek disebabkan HATI SENANG .. yela dah xda ape nk pk so hati pun senang,, di sebabkan aku nk kawen nie so aku dalam usaha menguruskan berat badan la,, nnt xcantik plak dok atas pelamin,,,

alhamdullilah sehingga kini berat aku dah kurang 7kg,, mmg xprasan sgt berat aku dh lost 7kg sbb badan aku ni jenis daging padat hehehehe jd hanya aku je yang berat aku dh turun ...( tapi xtau la klo scale tu yg tipu plak kn hahhahaha) mmg sekarang nie mmg mcm2 yg aku buat tok trunkn berat badan antaranya:


  • minum air masak secukup yer (jangan terlebih sangat nnt jd gemuk air)
  • buat excerse walaupun sekejap
  • kurangkan makan malam
  • kurangkan makanan berwarna putih 
  • kurangkan minuman manis
  • kurangkan garam
  • aku amalkan makan minyak kelapa dara (VCO)

ni mase berat aku lom kurang 7kg lagi... huhuhuh tembam kn 

No comments:

Post a Comment