Wednesday, December 28, 2011

Sambutan Tahun Baru

kalau cakap tahun baru rmai yang telah plan nk g celebrate konon nyer,, tapi aku pelik la nape org melayu @ islam lagi2 dlm golongan remaja mcm aku ni ( Opsss!!! aku ni still golongan remeja lg ker ???? heheheheh) beria-ria nk celebrate new year padahal tahun yg kite patut sambut Awal Muharam ari 2,, br lah bermakna bg kite sebagai org islam @muslimah pelapis warisan di dunia ini...( gile la ayat aku dh mcm ayt ustzah Pilihan huhuhuuhu)
aku jz nk kongsi pe yg patut aku share gan adik2 yg br nk membesar or memasukki alam remaja,, dlm di awal alam remaja perkara yg penting adalah pergaulan jika kita salah pilih kawan maka rosak kite pada masa depan. jadi kite sebgai manusia yang di kurniakan akal fikiran oleh Allah maka bijak lah dlm membuat pilihan.
sebab 2 klo kite tgk byk yer berlaku maksiat pada sambutan tahun baru. dan kebanyakkan yang buat perkara ini semua yer org remaja islam,, kadang-kadang kite perkare ini menjadi biasa dlm kehidupan seharian kite dan seolah-olah kite mcm tidak takut dengan Allah yang telah mencipta kite,,
tidak salah jika kita mahu menyambut tahun baru asalkan tidak lari dari akidah kite sebagai org islam dan tidak berlebihan. ini kerana sesungguhnya kebanyakkan akidah kite jatuh melalui percakapan,,,
oleh itu , marilah kite renung-renungkan dan selamat beramal,,
wasalam

No comments:

Post a Comment